Vår programvarusupport har som uppgift att hjälpa dig som har ett aktivt programvarusupportavtal för Solid Edge, NX, Simcenter 3D, Teamcenter eller Tecnomatix att nyttja programvaran till dess fulla potential.
Du är välkommen med dina ärenden via telefon eller genom att registrera ärendet i vårt webbformulär. Oberoende av hur du väljer att kontakta oss kan du sedan ärendet registrerats se status på ditt ärende och själv skriva uppföljning till ärendet genom att följa den länk som mailas till dig.
För att registrera ett supportärende behöver vi ditt företags Sold to-ID för att hitta rätt produktinformation, både vid telefon och vid webbregistrering. Om du inte har tillgång till detta, fråga den som är ansvarig för er installation inom företaget.
Med vårt webbformulär kan du själv skapa ett ärende. Webbformuläret kan du använda dygnet runt alla dagar om året. Var vänlig fyll i samtliga fält för att vi skall kunna hjälpa dig så snabbt som möjligt.
Efter att ditt supportärende avslutats har vi en undersökning som du som kund frivilligt kan fylla i. Det innebär att du efter ärendet kommer att få en enkel enkät att fylla i via e-post. Det tar bara ett par minuter och hjälper oss att förbättra vår support. För varje besvarad enkät kommer vi att skänka 50 kr till cancerforskning. Hjälp oss hjälpa andra.
För att nå vår telefonsupport, ring oss på 010-152 45 10 för att registrera ditt ärende. Telefonsupporten är öppen vardagar kl 8.00-17.00 med lunchstängt kl 12.00-13.00.
För att du ska få en så bra supportupplevelse som möjligt så kan du ladda ner och köra vår supportklient. Då kan vi hjälpa dig på din egen skärm och tillsammans löser vi problemet.
Här samlar vi vanliga frågor om våra produkter.